نکاتی برای شستشوی بهتر و حفظ کیفیت لباس های حساس

دسته بندی محتوا

نکاتی برای شستشوی بهتر و حفظ کیفیت لباس های حساس

برای شستن لباس‌ها با ماشین لباسشویی باید به چند نکته توجه کنید تا لباس‌های مورد علاقه‌تان دچار تغییر رنگ نشوند و حالت اولیه آن‌ها حفظ شود. در این مقاله قصد داریم به بررسی همین نکات بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

قبل از شستشو لباس‌ها را بر اساس رنگ و جنس مرتب کنید

قبل از شستشو لباس‌ها را بر اساس رنگ و جنس مرتب کنید

اولین کاری که باید انجام دهید، تفکیک لباس‌ها بر اساس رنگ و جنس آن‌ها است. لباس‌های روشن و تیره را از یکدیگر جدا کرده و لباس‌های سفید را جداگانه بشویید زیرا ممکن است اثاری از رنگ لباس‌های روشن و تیره بر روی لباس‌های سفید بر جای بماند. رنگ‌های تند مانند قرمز یا نارنجی را به هیچ عنوان با رنگ‌های روشن یا ملایم مانند نباتی در یک چرخه شست و شو قرار ندهید زیرا ممکن است لباس‌تان خراب شود. جالب است بدانید که سن لباس هم اهمیت دارد، اگر یک پیراهن قرمز زیاد شسته شده باشد، احتمالا رنگ پس دادن آن بسیار کم بوده و می‌توانید آن را با رنگ‌های دیگر بشویید اما باز هم احتیاط خیال شما را راحت خواهد کرد، یک جوراب قرمز به تنهایی می‌تواند تمام لباس‌های سفید شما را صورتی کند.

علاوه بر جنس و رنگ لباس، می‌توانید لباس‌های خود را بر اساس میزان کثیفی یا لباس‌های زیر و لباس‌های بیرونی نیز مرتب کنید. به عنوان مثال بهتر است جوراب‌های شدیداً عرق کرده را با شلوار یا لباس ورزشی بشویید. اگر لباس‌ها را بر اساس رنگ جدا کرده‌اید، باید پارچه را از نظر حساسیت بررسی کرده و بر اساس آن مرتب کنید زیرا مواد به کار رفته در تهیه لباس، برنامه شستشو، دما و مواد شوینده را تعیین می‌کند.

همیشه باید مراقب باشید که ماشین لباسشویی تا حد امکان پر باشد! اگر ماشین لباسشویی را نیمه پر رها کنید، آب، مواد شوینده، برق و در نتیجه پول خود را هدر می‌دهید. اگر لباس زیاد برای شستن ندارید و ماشین لباسشویی خالی است، بهتر است لباس‌های ضروری خود را با دست بشویید یا صبر کنید که چندین لباس دیگر در داخل ماشین لباسشویی قرار بگیرد.

  • برنامه شستشو و دمای مناسب برای لباس‌ها را انتخاب کنید

شما می‌توانید بین برنامه‌ها و دماهای مختلف ارائه شده توسط ماشین لباسشویی بهترین مورد را انتخاب کنید. چرخه‌های اصلی شستشو اکثر ماشین‌های لباسشویی شامل چرخش لباس رنگی/ سفید، شست و شوی ملایم، لباس‌های پشمی/ شست و شوی دستی و … می‌شود که بسته به جنس لباس و حجم آن‌ها می‌توانید چرخه مناسبی را انتخاب کنید. از دستورالعمل‌های مراقبت برچسب روی لباس‌تان می‌توانید بفهمید که کدام یک از چرخه‌ها برای لباس ما مناسب‌تر است. همچنین می‌توانید حداکثر دمایی که لباس شما می‌تواند تحمل کند را در آنجا بخوانید.

  • لباس‌های رنگی و سفید را به درستی بشویید

پارچه های نخی یا کتان مانند ملحفه، حوله، رومیزی و لباس زیر نخی را می‌توان با هم به عنوان لباس‌های رنگی و سفید با دمای بین 40 تا 95 درجه سانتی گراد شست. معمولاً 60 درجه برای تمیز کردن لباس زیر، حوله یا لباس کودک به کار می‌رود. چرخه شستشوی 95 درجه برای لباس‌های خیلی کثیف کاربرد دارد. امروزه با توجه به کیفیت بالای شوینده‌ها معمولا از دمای زیاد استفاده نمی‌شود یا ماشین لباسشویی بسته به تنظیمات چرخه، بهترین دمای ممکن را به صورت خودکار تنظیم می‌کند.

  • شوینده مناسبی برای تمیز کردن لباس‌ها انتخاب کنید

بسته به جنس لباس می‌توانید مواد شوینده مختلفی را خریداری کنید. برای رنگ سفید بهتر است از مایع سفید شوی استفاده کنید که برای شستن همین لباس‌ها تولید شده است. برای جنس‌های حساس‌تر مانند پشم و ابریشم باید از شوینده ملایم استفاده کرد که معمولاً در فروشگاه‌ها به فروش می‌رسد. برای کودکان که پوستی حساس‌تری دارند، باید به دنبال بهترین شوینده باشید. لباس مستقیما با پوست کودک شما برخورد داشته و در صورت نداشتن کیفیت خوب، ممکن است مشکلات پوستی متعددی ایجاد کند. برای جلوگیری از بروز هر گونه مشکلی بر روی پوست کودکان و افرادی که پوست حساسی دارند، بهتر است مستقیما به سراغ تهیه شوینده مناسب پوست‌های حساس بروید. در این شوینده‌ها از مواد نگهدارنده استفاده نشده و هیچ رایحه شیمیایی در آن‌ها پیدا نخواهید کرد که همین موضوع نشان دهنده کیفیت بالای شوینده لباس مخصوص پوست حساس است.

شوینده مناسبی برای تمیز کردن لباس‌ها انتخاب کنید

شوینده مناسبی برای تمیز کردن لباس‌ها انتخاب کنید

اگر برای خرید شوینده مناسب امثال مایع لباسشویی، مایع دستشویی و… نیاز به مشاوره داشته یا سوالات بیشتری برای شما مطرح شده است، می‌توانید با کارشناسان ما در مجموعه پاک با ما تماس حاصل فرمایید تا پیش از خرید بتوانید بهترین محصول موجود در بازار را انتخاب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست