نحوه ی استفاده از ژل ماشین ظرفشویی

دسته بندی محتوا

نحوه ی استفاده از ژل ماشین ظرفشویی

ژل ها مانند مایع ظرفشویی هستند و چون به شکل مایع هستند، به راحتی می‌توانند در آب حل شوند و مثل پودر حالت چسبندگی و خیس خوردگی پیدا نمی کنند. ژل ها دارای قابلیت پاک‌کنندگی بالایی هستند و حتی با آب سخت هم سازگار هستند. ژل ها به خصوص برای شستشو در دمای پایین مناسب هستند، زیرا در دمای پایین بهتر حل می‌شوند و باقی نمی مانند. ژل ها همچنین دارای عطر و رنگ‌های مختلف هستند که باعث جذاب‌تر شدن استفاده از آنها می‌شود.
باید دقت کنید که نباید از حجم توصيه شده توليد كننده بيشتر استفاده كنيد، زيرا باعث كف كردن و كثيف شدن دستگاه و كيفيت پائين تر شستشو مي‌شود.

بیشتر بدانید: مزایای استفاده از ژل ماشین ظرفشویی برای شستشوی ظروف

ژل ماشین ظرفشویی دارای مزایایی نسبت به پودر و قرص ماشین ظرفشویی است، از جمله:

• حل شدن سریع و کامل در آب
• عدم رسوب گذاری و چسبیدگی در دستگاه
• سازگاری با آب سخت
• قابلیت تنظیم مقدار بسته به تعداد و کثافت ظروف
• دارای عطر و رنگ‌های مختلف
قبل از شروع شستشو، باید مخزن نمک و جلا دهنده را پر کنید. نمک باعث جلوگیری از رسوب کلسیم و منیزیم در آب سخت می‌شود و جلا دهنده باعث درخشندگی و خشک شدن ظروف می‌شود. هر دو مخزن در کف دستگاه قرار دارند و با درپوش‌های مجزا بسته می‌شوند. برای پیدا کردن مخزن نمک و جلا دهنده، می‌توانید به علامت‌های روی درپوش‌ها یا راهنمای کاربر دستگاه توجه کنید. برای پر کردن مخزن نمک، باید درپوش آن را باز کرده و نمک مخصوص را درون آن بریزید. مخزن جلادهنده اکثر اوقات به شکل دایره می باشد و برای پر کردن مخزن جلا دهنده، باید جلا دهنده مخصوص را درون آن بریزید.

ژل ماشین ظرفشویی

ژل ماشین ظرفشویی را چگونه و کجا بریزیم ؟!

1.در ابتدا دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی خود را بررسی کنید ، این به این دلیل است که ماشین های ظرفشویی مختلف دستورالعمل های متفاوتی در مورد محل قرار دادن مواد شوینده دارند. به عنوان مثال، برخی از ماشین های ظرفشویی ممکن است از شما بخواهند که مواد شوینده را در یک محفظه خاص قرار دهید، در حالی که برخی دیگر ممکن است به شما اجازه دهند مواد شوینده را مستقیماً به محفظه اصلی شستشو اضافه کنید.

2. ژل شوینده را در محفظه شستشوی اصلی قرار دهید. این محفظه اغلب هم به شکل مربع است و هم به شکل دایره ، که مربع برای شستشو با قدرت بیشتر برای میزان کثیفی زیاد ظروف است و دایره برای شستشوی معمولی ، می باشد. اگر ماشین ظرفشویی شما محفظه خاصی برای مواد شوینده ندارد، می توانید ژل شوینده را در محفظه اصلی شستشو قرار دهید ، در غیر این صورت حتما باید از محفظه ی لیوانی مخصوص ماشین استفاده کنید. سپس مقدار لازم ژل شوینده را داخل محفظه اضافه کنید و در را ببندید.

ژل ماشین ظرفشویی، ظروف و لیوان

3. در نهایت، همیشه باید دستورالعمل های روی بطری مواد شوینده را دنبال کنید. دلیل آن این است که برندهای مختلف شوینده ، دستورالعمل های متفاوتی در مورد محل قرار دادن مواد شوینده دارند.

اکنون زمان آن رسیده است که ظروف را به صورت منظم و مناسب در دستگاه قرار دهید. ظروف نباید تکان خورده یا با هم تماس داشته باشند، زیرا باعث مانع شدن از پاشش آب به همه قسمت‌های ظروف می‌شود. همچنین باید از قرار دادن ظروف حساس یا نامناسب در دستگاه خودداری کنید، مانند چوب، فلزات قابل اکسید شدن، پلاستیک نرم و … .

مطالعه بیشتر: مقایسه ژل ماشین ظرفشویی با قرص و پودر ماشین ظرفشویی

و در نهایت حالت شستشو را از روی صفحه کلید دستگاه انتخاب کنید. حالت شستشو بستگی به نوع و کثیفی ظروف دارد. به عنوان مثال، اگر ظروف خیلی کثیف باشند، حالت شستشوی قوی را انتخاب کنید. اگر ظروف تمیز باشند، حالت شستشوی سبک را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از حالات خاص دستگاه استفاده کنید، مانند شستشوی سریع، شستشوی نیمه بار، شستشوی اکو و … .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست