شوینده های ماشین ظرفشویی + انتخاب بهترین شوینده

دسته بندی محتوا

ماشین ظرفشویی

امروزه با اوج گرفتن کاربرد ماشین های ظرفشویی و به تبع آن افزایش تعداد استفاده کنندگان از این وسیله ی خانگی پرکاربرد، مصرف مواد شوینده ی مناسب ماشین ظرفشویی بالا رفته است. تنوع مواد شوینده مخصوص ماشین ظرفشویی گزینه های متعددی را پیش روی مصرف کنندگان قرار داده است.

شوینده های ژل ماشین ظرفشویی

در این مقاله سعی داریم به طور مختصر و مفید به انواع مواد شوینده ی مناسب ماشین های ظرفشویی بپردازیم و ضمن معرفی این محصولات به اطلاعاتی در زمینه ی کاربرد آن ها اشاره کنیم.

انواع شوینده های ماشین ظرفشویی :

مواد شوینده ی مناسب ماشین های ظرفشویی که در سال های اخیر روانه ی بازار شده اند دارای تنوع بوده و روز به روز با برندهای مختلف همچنان درحال افزایش و ارائه ی محصولات جدید مطابق با نیاز مصرف کنندگان هستند. این شوینده ها به صورت پودر، قرص و ژل یا به حالت مایع تولید می شوند. روغن جلادهنده ، جرم گیر، نمک ،بوگیر و … از دیگر اقلام مورد استفاده در ماشین های ظرفشویی می باشند که در این مقاله بصورت چکیده به هر یک اشاره خواهیم کرد. برخی از این محصولات برای حفاظت از ماشین ظرفشویی وافزایش طول عمر آن مورد نیاز هستند

شوینده های ماشین ظرفشویی

پودر، پاک کننده ای قوی اما قدیمی:

پودر ماشین ظرفشویی

پودرهای ماشین ظرفشویی با وجود قدرت تمیزکنندگی بالا و مقرون به صرفه بودن این روزها کمتر مصرف می شوند. مواد شوینده پودری به علت ایجاد رسوب روی ظروف، حل نشدن کامل پودر، ایجاد لکه بر روی ظروف و رواج شوینده های دیگری که این معایب را ندارند امروزه از محبوبیت کمتری برخوردار هستند. پودرها به راحتی در آب حل می شوند اما میزان مصرف پودر در هربار استفاده بر میزان رضایت شما از شست و شو تآثیر گذار است. به عبارتی اگر بیشتر از مقدار مورد نیاز پودر استفاده شود ذرات خمیری پودر بر روی ظروف و در ماشین ظرفشویی باقی می ماند و اگر کمتر از مقدار مورد نیاز ریخته شود چربی ها به خوبی از روی ظروف تمیز نمی شوند.

قرص ، یک شوینده ی آسان و گران:

قرص ماشین ظرفشویی

قرص ها امروزه تبدیل به یکی از شناخته شده ترین مواد شوینده مورد استفاده در ماشین های ظرفشویی شده اند که با برندهای مختلفی دربازار به فروش می رسند. ابعاد کوچک قرص ها و نگهداری و استفاده آسان از آن ها با وجود قیمت نسبتا بالاتر آن ها نسبت به دیگر مواد شوینده ی ماشین ظرفشویی آن ها را نزد مصرف کنندگان محبوب و پرطرفدار کرده است.

قرص های اصل و معتبر قابل استفاده در انواع برندهای ماشین های ظرفشویی هستند. پس در تهیه قرص از تقلبی نبودن ان اطمینان حاصل کنید تا آسیبی متوجه ماشین ظرفشویی  و ظروف مورد شست و شو نباشد. قرص ها را باید در دمای اتاق و در جای خشک  و دور از دسترس اطفال نگهداری کرد. برای استفاده از قرص کافیست آن را در محل مناسب تعبیه شده در ماشین ظرفشویی خود قرار دهید.

قرص ماشین ظرفشویی

قرص ها با وجود مزیت پاک کنندگی بالاهمیشه قابل استفاده نیستند. زیرا هر قرص برای یک ماشین ظرفشویی پر ساخته شده است. پس اگر جمعیت کمتری دارید و حجم ظروف کثیف شما کم است همیشه نمی توانید از قرص به عنوان شوینده استفاده کنید. در صورت استفاده در ماشین ظرفشویی نیمه پر، احتمال آسیب به ظروف و ماشین ظرفشویی شما یا به جا ماندن اثرات قرص بر روی آن ها وجود دارد و از آنجایی که معمولا قابلیت نصف کردن قرص ها وجود ندارد مواد شوینده دیگری به شما پیشنهاد می شود.

قرص کوانتوم ماشین ظرفشویی و تفاوت آن با قرص های قدیمی:

قرص های قدیمی بر پایه ی پودر و قرص های جدید بر پایه ی ژل می باشند. قرص های کلاسیک نیاز به استفاده از نمک و جلادهنده دارند. قرص های همه کاره معمولا دارای نمک و جلادهنده هستند و به استفاده مجزا از این اقلام نیاز کمتری هست. نوع جدیدتر این قرص های به نام کوانتوم در بازار عرضه می شوند. قرص کوانتوم عملکرد بهتری در شستشوی ظروف نسبت به قرص های ذکر شده دارد. با این وجود استفاده از نمک و روغن جلادهنده در حالت استفاده از قرص برای گرفتن نتیجه بهتری از شست و شو و حفظ سلامت ماشین ظرفشویی توصیه می شود.

قرص کوانتوم

ژل ها در رقابت با قرص های شوینده: (بهترین پیشنهاد)

ژل ماشین ظرفشویی

ژل ها امروزه از محبوب ترین نوع شوینده های ماشین ظرفشویی به شمار می روند. در هنگام استفاده ژل به راحتی در آب حل شده و به دلیل نرمی و ساختار ملایم کمترین احتمال آسیب را نسبت به سایر مواد شوینده به ظروف و ماشین ظرفشویی را دارد. ژل ها نسبت به قرص ارزان تر عرضه می شوند و بسیاری از مصرف کنندگان آن ها را به قرص و پودر ترجیح می دهند.

محل ریختن ژل همان محل مربع مانند قرارگیری قرص در ماشین ظرفشویی است. ظرفیت یک ماشین ظرفشویی پر از ظرف حدود 30 میلی لیتر ژل می باشد و می توان از یک ظرف هزار میلی لیتری ژل برای مدت زمان طولانی استفاده کرد. همچنین بر روی تمامی پت های ژل ماشین ظرفشویی میزان استفاده در هر بار شستشو ذکر شده است.

خرید ژل ماشین ظرفشویی Asiman با 5 درصد تخفیف ویژه..

تذکر : مایع ظرفشویی را با ژل اشتباه نگیرید!

مایع ظرفشویی با کف فراوانی که در هنگام شستشو ایجاد می کند قابل استفاده در ماشین ظرفشویی نمی باشد.

پس حتی اگر ماده شوینده ی ماشین ظرفشویی شما تمام شود و جز مایع ظرفشویی شوینده ی دیگری در دسترس تان نباشد هم ترجیحا از مایع ظرفشویی برای ماشین ظرفشویی استفاده نکنید. استفاده از جوش شیرین و نمک و دیگر شوینده های خانگی به استفاده از مایع ظرفشویی در ماشین ارجحیت دارد هر چند از استفاده همین موارد نیز بپرهیزید.

کاربرد جلادهنده ( مایع کمک آبکشی):

مایع جلا دهنده

مایع جلا دهنده، همان طور که از اسمش پیداست به منظور جلا بخشیدن و براقیت و درخشندگی ظروف مورد استفاده قرار میگیرد. استفاده از مایع جلادهنده باعث می شود لکه ای روی ظروف شیشه ای و بلوری باقی نماند. عدم استفاده از این مایع کمک آبکشی در طولانی مدت باعث کدر شدن ، خط و خش افتادن روی ظروف و کاهش سلامت ماشین ظرفشویی شما می شود.

استفاده از مایع جلادهنده در هنگام شستشو با قرص نیز توصیه می شود. گرچه ادعا می شود در قرص ها مایع جلا دهنده وجود دارد ولی استفاده جداگانه از این مایع نتیجه ی بهتری به همراه دارد. مایع جلادهنده در مرحله ی پایانی شست و شو به ماشین ظرفشویی کمک می کند تا لکه ای روی ظروف باقی نماند و به درخشش آن ها کمک می کند. ماشین های ظرفشویی امروزی به صورت خودکار میزان مصرف مایع جلادهنده را تنظیم می کنند و درنهایت ظرف های سالم تر ، تمیزتز و براق تری را تحویل شما می دهند.

نمک ماشین ظرفشویی:

نمک ماشین ظرفشویی

سعی کنید هیچ گاه از ماشین ظرفشویی خود بدون نمک مخصوص ماشین ظرفشویی استفاده نکنید. استفاده از نمک مخصوص در هر شست و شو باعث تمیز شدن قطعه ی رزین ماشین که مسئول کاهش سختی آب است می شود.

نمک کمک می کند تا سختی آب کاهش یافته و از وارد آمدن آسیب به ماشین ظرفشویی و به جا ماندن لکه روی ظرف حساس شما ممانعت می کند. در ماشین ظرفشویی مخزن مخصوص نمک وجود دارد و نشانگر S دستگاه به شما نیاز به نمک را یادآور می شود.

جرم گیر ماشین ظرفشویی:

همانند دیگر ماشین های شوینده، ماشین ظرفشویی که مسئول نظافت و از بین بردن لکه های چربی وجرم روی سطح ظرف های شماست، منبعی از تجمع چربی ،آلودگی و رسوبات آهکی حاصل از شستشو با مواد شوینده است.

برای بهینه سازی ماشین ظرفشویی و پاک سازی لوله ها و منافذ دستگاه و افزایش طول عمر آن استفاده ازجرم گیر مخصوص توصیه می شود. می توان کار جرم گیری را با استفاده از جوش شیرین و نمک نیز انجام داد. اما نتیجه ی آن قابل مقایسه با کار محصول جرم گیر نیست زیرا مایع جرم گیر این کار را بدون دردسر و تضمینی انجام می دهد.

جرم گیر به دو صورت پودری و مایع در بازار عرضه می شود. جرم گیرهای پودری نسبت به جرم گیرهای مایع ارزان تر هستند. جرم گیر های مایع قسمت های داخلی لوله ها ، سیستم تخلیه آب و فیلترها را پاک می کنند در حالیکه جرم گیر پودری بیشتر مناسب سطح داخلی ماشین ظرفشویی است. توصیه می شود پس از هر 60 بار شست و شو یا یک ماه استفاده ی مداوم از ماشین ظرفشویی یکبار آن را جرم گیری کنید.

جرم گیر ماشین ظرفشویی

نحوه استفاده:

برای استفاده از جرم گیر، ابتدا لایه نازک زیر درب ظرف را برداشته سپس آن را به صورت برعکس در ماشین ظرفشویی قرار دهید. مایع جرم گیر درفرآیند جرم گیری بصورت قطره قطره خارج می شود. تنظیمات شست و شوی ماشین را در حالت طولانی ترین زمان ممکن قرار دهید تا جرم گیری به بهترین شکل انجام شود. هر ظرف جرم گیر برای یک بار جرم گیری ماشین مورد استفاده قرار می گیرد.

بوگیر و الماس ماشین ظرفشویی:

گاهی ماشین ظرفشویی در اثر استفاده، بوی نامطبوعی دارد. چه پر از طرف های تمیز باشد و چه ظرف های کثیف در آن باشد به دلیل فضای بسته و کوچکی که دارد بوی خوبی نمی دهد و استفاده از بوگیر مورد نیاز است.

الماس محافظ ظروف یکی دیگر از اقلا مورد استفاده دز ماشین های ظرفشویی است که با ایجاد یک لایه محافظتی بر روی ظرف ها، از آن ها در برابر خط و خش، از بین رفتن طرح، رنگ و لعاب محافظت می کند.

می توان گفت استفاده از بو گیر و الماس کاملا اختیاری و سلیقه ای می باشد. حذف این دو محصول جانبی هیچ خللی در عملکرد ماشین ظرفشویی شما نخواهد داشت.

بو گیر ماشین ظرفشویی

نتیجه گیری

در این مقاله تلاش کرده ایم انواع مواد شوینده مناسب ماشین ظرفشویی را بررسی کنیم. انتخاب شوینده مناسب ظرفشویی بسته به برند ماشین ظرفشویی، میزان چربی و جرم ظروف، جنس و حجم ظروف، میزان سختی آب و نوع برنامه شست و شو متغیر است.

برخی مصرف کنندگان نیز همیشه یک برند مشخصی را برای هر محصول مورد استفاده قرار می دهند. امیدواریم دراین مقاله توانسته باشیم اطلاعات مفیدی در زمینه انواع شوینده های ماشین ظرفشویی را به شما انتقال دهیم. از همراهی تان سپاسگذاریم.

1 دیدگاه. Leave new

  • ملیحه اکبری
    آذر 13, 1400 11:16 ق.ظ

    مقاله های آموزشی در زمینه های مختلف خیلی می تونند به رفع مشکلات ما کمک کنند. یادمه یکبار سیفون فاضلاب آشپزخونمون دچار گرفتگی شد و با خوندن چند تا ترفند خفن تونستم فوری یک ترکیب خونگی و محلول لوله بازکنی درست کنم و تا دو ماه مسیر آبخوری رو باز نگه دارم بدون اینکه برام هزینه بر باشه و یا بخوام دغدغه ی کلاهبرداری آگهی لوله بازکنی برچسب ها رو داشته باشم.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست