رفع بوی نامطبوع داخل ماشین لباسشویی

دسته بندی محتوا

رفع بوی نامطبوع داخل ماشین لباسشویی

یکی از مشکلات استفاده نامناسب از ماشین لباسشویی، ایجاد بوی نامطبوعی است که می‌توانند آزار دهنده باشد. در این حالت هر زمان که درب ماشین لباسشویی خود را باز کنید، با بویی عجیب روبه‌رو خواهید شد که حس بدی در شما ایجاد می‌کند. در واقع به دلیل گشتن لباس‌ها داخل ماشین لباسشویی و فضای مرطوب داخل محفظه، فضای برای قارچ و باکتری‌ها ایجاد می‌شود تا رشد بیشتری داشته باشند که همین موضوع زمینه ایجاد بوی شدید را فراهم می‌سازد.

در این مقاله قصد داریم به مرور راه‌هایی بپردازیم که برای رفع بوی نامطبوع داخل ماشین لباسشویی کاربرد دارند.

  • رفع بوی ماشین لباسشویی با سرکه

یکی از راه‌هایی که به شما کمک می‌کند از شر بوی بد ماشین لباسشویی خلاص شوید، استفاده از جرم گیرهای خانگی است که سرکه از جمله آن‌هاست. در این روش باید ابتدا تمام لباس‌ها را از داخل ماشین خارج کرده و کمی سرکه در داخل محفظه جاپودری ریخته و ماشین را بر روی دور تند قرار دهید، با ورود آب گرم به داخل ماشین عملیات جرم گیری به خوبی انجام خواهد گرفت. سرکه همه باکتری‌های داخل ماشین را از بین برده و بوی بد را از بین می‌برد.

سرکه

                                                                        استفاده از سرکه

  • استفاده از بوگیر ماشین لباسشویی

یکی دیگر از راه‌های برطرف کردن بوی بد ماشین لباسشویی، استفاده از بوگیرهای آماده موجود در بازار است. پس از اینکه بوگیر مورد نظر خود را از بازار خریداری کردید، باید کمی از آن را داخل محفظه اصلی و جاپودری اسپری کرده و یک چرخه ماشین را بدون هیچ لباسی روشن کنید. نوعی محلول بوگیر هم وجود دارد که برای تمیز کردن لاستیک اطراف درب ماشین لباسشویی کاربرد دارد و با کمک آن می‌توانید به صورت کامل بخش‌های دستگاه را تمیز کنید.

  • رفع بوی بد ماشین لباسشویی با جوش شیرین

برای از بین بردن بوی بد داخل ماشین لباسشویی می‌توانید از جوش شیرین استفاده کنید. در این روش هم باید یک پیمانه جوش شیرین داخل محفظه جالباسی قرار دهید و پس از روشن کردن ماشین منتظر بمانید تا یک دور کامل بچرخد. با اتمام چرخه هیچ میکروبی داخل دستگاه باقی نخواهد ماند و بوی بدن آن هم ناپدید می‌شود.

جوش شیرین

استفاده از جوش شیرین

نکات مهم برای جلوگیری از ایجاد بوی نامطبوع داخل ماشین لباسشویی

برای اینکه نیازی به از بین بردن بوی ماشین لباسشویی نداشته باشید، چند نکته زیر را رعایت کنید تا هیچ بویی ایجاد نشود.

  • لباس‌ها را سریعا از ماشین لباسشویی خارج کنید. گاهی اوقات پس از اتمام چرخه، لباس‌ها برای چندین ساعت داخل ماشین باقی می‌مانند که این مورد می‌توانید بوی بدی در داخل ماشین لباسشویی ایجاد کند. به دلیل رطوبت لباس‌ها، فضای مرطوبی برای رشد باکتری‌ها و ایجاد بوی بد شکل می‌گیرد که به مرور زمان محفظه را درگیر خواهد کرد. علاوه بر روی بد، باقی ماندن طولانی مدت لباس‌ها در داخل محفظه می‌تواند با تکثیر قارچ‌ها باعث ایجاد عارضه‌های پوستی شوند.
  • درب ماشین لباسشویی را باز بذارید. پس از اینکه یک چرخه شست و شو به اتمام رسید، برای چند دقیقه درب ماشین را باز بگذارید تا رطوبت از بین برود و هیچ بوی بدی در داخل محفظه ایجاد نشود.
  • جاپودری را تمیز کنید. برای پیش گیری از ایجاد بوی بد، هر چند وقت یکبار جاپودری را از ماشین لباسشویی خارج کرده و خوب بشویید تا بوی بدی باقی نماند.
  • قبل از اینکه لباس‌ها را داخل ماشین لباسشویی قرار دهید، اطمینان حاصل کنید که جیب لباس‌ها خالی از هر وسیله‌ای است. گاهی اوقات اجسام بزرگ فیلتر ماشین لباسشویی را مسدود کرده و زمینه رشد باکتری‌ها را فراهم می‌کنند.
  • در اطراف درب ماشین لباسشویی یک لاستیک وجود دارد که گاهی اوقات باکتری و قارچ‌ها داخل این قسمت رشد می‌کنند. بهترین کار این است که پس از هر چرخه شست و شو با دستمالی تمیز رطوبت این لاستیک را گرفته و اجازه رشد باکتری‌ها را ندهید.

چنانچه برای خرید مایع لباسشویی آسیمن و سلکو نیاز به مشاوره دارید از طریق سایت پاک باما و یا با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا پاسخ گوی سوالات شما باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست