نحوه انتخاب بهترین مواد شوینده ماشین ظرفشویی

دسته بندی محتوا

نحوه انتخاب بهترین مواد شوینده ماشین ظرفشویی

ماده شوینده ماشین ظرفشویی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است بدلیل اینکه مستقیما با تمیزی ظروف و خوراک مرتبط است . مواد شوینده بی کیفیت ممکن است حاوی مواد شیمیایی زائد باشند که باعث آسیب رساندن به پوست، روده، قطعات داخلی ماشین ها و محیط زیست شوند.  اما با وجود برند ها و انواع مختلف موجود در بازار، دانستن اینکه کدام یک برای شما مناسب است، می تواند دشوار باشد.

برای انتخاب بهترین مواد شوینده ماشین ظرفشویی باید به چند فاکتور توجه کنید:

سختی آب شما: اگر آب سخت دارید، به مواد شوینده ای نیاز دارید که برای حذف رسوب آهک طراحی شده باشد. شوینده های پودری معمولاً برای آب سخت بهتر هستند، در حالی که شوینده های مایع و غلاف ممکن است با آب نرم بهتر عمل کنند

برای تشخیص سختی آب خانه میتوانید از روش زیر استفاده کنید:

استفاده از مایع ظرفشویی. برای این روش، شما به یک بطری شفاف، مایع ظرفشویی و آب نیاز دارید. بطری را با حدود 360 میلی‌لیتر آب پر کنید و ده قطره مایع ظرفشویی به آن اضافه کنید. بطری را ببندید و به شدت تکان دهید. اگر پس از چند دقیقه، آب کف صابون مناسب داشته باشد، یعنی آب نرم است. اما اگر کف صابون کم باشد و آب کدر به نظر برسد، یعنی آب سخت است حاوی مواد شیمیایی مضر برای بدن باشند.

ژل ماشین ظرفشویی

ژل ماشین ظرفشویی

شوینده‌های ماشین ظرفشویی بی کیفیت ممکن است حاوی مواد مضری باشند که به سلامتی بدن و محیط زیست آسیب برسانند. برخی از این مواد عبارتند از:

  • فسفات که باعث رشد زیاد جلبک‌ها در آب‌های زیرزمینی و کاهش اکسیژن آب می‌شود. این مسئله منجر به کاهش تنوع زیستی و خطر انقراض گونه‌های آبزی می‌گردد.
  •  کلر که یک عامل سفید کننده قوی است و باعث تحریک پوست، چشم و ریه می‌شود. همچنین کلر با سایر مواد شیمیایی ترکیب شده و تولید گاز‌های سمی مانند دی‌اکسین می‌کند.
  •  سولفات لوریل سدیم یا SLS که یک ماده فعال سطحی است و در بسیاری از شوینده‌ها، شامپو‌ها و خمیر دندان استفاده می‌شود. این ماده باعث خشک شدن پوست، تحریک چشم، تغییر در رنگ و بافت مو و حتی سرطان پوست می‌شود.
  • پارابن که گروهی از مواد نگهدارنده هستند و در بسیاری از لوازم آرایشی و بهداشتی یافت می‌شوند. این مواد با تقلید از هورمون استروژن، تغییرات هورمونال را در بدن ایجاد کرده و خطر ابتلا به سرطان پستان را افزایش می‌دهند.

مواد شوینده بی کیفیت ممکن است با تعادل PH آب سازگار نباشند و باعث افزایش یا کاهش PH آب شوند. این امر می‌تواند باعث تغییر رنگ، پریدگی، رسوب گذاری و خوردگی لباس ها و ظروف شود.  

پس از این به بعد، برای داشتن ظروف و لباس های تمیز و سالم، به کیفیت مواد شوینده توجه کنید و از برند های معتبر و با کارایی بالا همچون آسیمن استفاده کنید.

نوع ظروفی که می شویید:برخی از شوینده ها برای انواع خاصی از ظروف بهتر از بقیه هستند. به عنوان مثال، شوینده های پودری برای ظروف شیشه ای شفاف به خوبی کار می کنند، در حالی که شوینده های مایع ممکن است برای ظروف بسیار کثیف بهتر باشند

.تنظیمات چرخه ماشین ظرفشویی شما: چرخه های ماشین ظرفشویی از دماها، مدت زمان و انرژی های مختلف برای تمیز کردن موثر ظروف استفاده می کنند. برخی از مواد شوینده برای تنظیمات چرخه خاصی مانند چرخه های سنگین یا کم مصرف طراحی شده اند. حتماً دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی خود را بررسی کنید تا ببینید چه نوع شوینده ای توصیه می شود.

بودجه شما :مواد شوینده ماشین ظرفشویی مقرون به صرفه ای در دسترس هستند که هنوز به خوبی کار می کنند، بنابراین لازم نیست پول زیادی برای تهیه ظروف تمیز خرج کنید. هنگامی که این عوامل را در نظر گرفتید، می توانید شروع به خرید مواد شوینده ماشین ظرفشویی کنید.

در اینجا چند مورد از انواع آنها آورده شده است:

  • ژل ماشین ظرفشویی:  یک شوینده مایع است که به‌صورت اختصاصی برای ماشین‌های ظرفشویی فرموله‌سازی شده است. ژل ماشین ظرفشویی دارای ترکیب پایه آب است؛ به همین خاطر انحلال خوبی در آب دارد. ژل ماشین ظرفشویی، نسل جدید مواد شوینده این دستگاه محسوب می‌شود. ژل ماشین ظرفشویی، برای شستن تعداد کم ظروف ساخته شده است. شما به راحتی می‌توانید، حجم کمی از ظرف‌های کثیف را درون ماشین قرار داده و سپس به میزان دلخواه، از ژل ماشین ظرفشویی استفاده کنید. ژل ماشین ظرف شویی و مایع لباسشویی آسیمن، انتخابی مطمئن ، ارزان و مطلوب است زیرا ژل ماشین ظرفشویی آسمین با قدرت پاک کنندگی بالا و عدم استفاده از ترکیبات فسفاتی، رسوب‌گیری را کاهش می‌دهد و می‌تواند عمر ماشین ظرفشویی را افزایش دهد. این ژل قابلیت پاک کردن لکه های سخت و چربی‌ها را داراست و به راحتی قابل استفاده است. به همین دلیل، برای تمیز کردن ظروف، ژل ماشین ظرفشویی آسمین ترجیح داده می‌شود
  • پودر شوینده:مواد شوینده پودری معمولاً مقرون به صرفه ترین گزینه هستند و برای آب سخت به خوبی کار می کنند.
  • .غلاف:غلاف ها گزینه مناسبی هستند که مواد شوینده، مواد شوینده، و گاهی اوقات سفید کننده را در یک بسته با استفاده آسان ترکیب می کند.

“مهم نیست که کدام نوع شوینده ماشین ظرفشویی را انتخاب می کنید، حتماً دستورالعمل های سازنده را برای استفاده دنبال کنید. این به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که بیشترین بهره را از مواد شوینده خود می‌برید و ظروف خود را به طور موثر تمیز می‌کنید.”

 ژل ماشین ظرفشویی

ژل ماشین ظرفشویی

در اینجا چند نکته اضافی برای انتخاب بهترین مواد شوینده ماشین ظرفشویی آورده شده است:

  • نظرات را بخوانید: قبل از خرید مواد شوینده ماشین ظرفشویی، نگاهی به نظرات آنلاین بیندازید. این می تواند به شما ایده خوبی در مورد اینکه محصول چقدر خوب کار می کند و اینکه آیا برای نیازهای شما مناسب است، به شما می دهد.
  • یک نمونه را امتحان کنید: اگر مطمئن نیستید که کدام ماده شوینده ماشین ظرفشویی را بخرید، از فروشگاه محلی خود بپرسید که آیا نمونه ای در دسترس دارند. این به شما فرصتی می دهد تا محصولات مختلف را قبل از خرید  امتحان کنید.

“همچنین اگر به دنبال مایع لباسشویی هستید ، مایع لباسشویی آسمین برای هر نوع لباس، گزینه‌ای مناسب دارد.”

برای انتخاب یک شوینده ی ماشین لباس شویی خوب، باید به چند نکته توجه کنید:

  • نوع و جنس لباس‌هایی که می‌خواهید بشویید. برای لباس‌های رنگی، سفید، ظریف، حساس و کودکان، شوینده‌های مخصوص وجود دارند که بهتر است از آن‌ها استفاده کنید. این شوینده‌ها با توجه به ویژگی‌های پارچه‌ها طراحی شده‌اند و می‌توانند رنگ، الیاف و بافت آن‌ها را حفظ کنند.
  • قدرت پاک‌کنندگی و تمیزکنندگی شوینده. برخی از شوینده‌ها قدرت پاک‌کنندگی بالاتری دارند و می‌توانند لکه‌های سرسخت را از روی لباس بردارند. اما باید دقت کرد که این شوینده‌ها ممکن است به رنگ و الیاف لباس آسیب برسانند یا باعث تحریک پوست شوند. برای این منظور، بهتر است از شوینده‌های آلرژی زا، قلیایی و سفید کننده خودداری کرد.
  • نحوه استفاده از شوینده. بعضی از شوینده‌ها به صورت پودر، مایع، ژل یا قرص هستند و هر کدام نحوه استفاده خاص خود را دارند. باید دقت کرد که شوینده را در محل مناسب قرار داد و مقدار مناسب آن را به ماشین لباسشویی اضافه کرد. در غیر این صورت، ممکن است باعث کف زدگی زیاد، تخلیه نشدن آب یا آسیب دیدگی محفظه پودر گیر شود

آسمین جنرال، با قدرت پاک‌کنندگی بالا، هر گونه لکه را از لباس‌های شما برطرف می‌کند و در عین حال، رنگ‌های آن‌ها را حفظ می‌کند. آسمین مشکین شوی و رنگی، با فرمول خاص خود، به لباس‌های سفید یا تیره شما درخشش و زندگی می‌بخشد و از پریدگی رنگ آن‌ها جلوگیری می‌کند. آسمین کودک، با ترکیبات طبیعی و حساس، برای پوست  نوزادان و کودکان شما طراحی شده است.

ژل ماشین ظرفشویی آسیمن

“آسیمن ظروف و لباس‌های شما را تمیز، براق، عطردار و ضد باکتری می‌کند. آسیمن به رنگ‌های لباس‌های شما حساس است و با دمای پایین هم عملکرد بالایی دارد. آسیمن همچنین به سلامت محیط زیست احترام می‌گذارد و بدون اثرات منفی بر طبیعت است.”

با خرید ژل ماشین محصولات آسیمن، شما نه تنها به خود و خانواده‌تان خدمت می‌کنید، بلکه به جامعه و کشورتان هم کمک می‌کنید. چرا که آسیمن یک برند ایرانی است که با تولید محصولات با کیفیت، رقابت با برندهای خارجی را به چالش کشیده است

 در اینجا تجربه‌ی یکی از مشتریان آورده شده است تا بتواند به شما در انتخاب بهتر کمک کند

من خانم خانه داری هستم که  بدلیل کار زیاد خانه مجبورم هر روز نظافت کاری کنم. در گذشته من از هر محصولی برای ماشین لباس شویی و ظرف شویی ام استفاده می کردم و نمیدانستم که مواد شوینده چه تفاوت هایی با هم دارند. تا قبل از آشنایی من با محصولات آسیمن مجبور بودم بعضی از لباس ها و ظرف هایمان را پس از شستشو توسط ماشین لباسشویی و ظرفشویی دوباره بشورم ، خسته شده بودم حتی گاهی برای اینکه دوباره کاری نشود ظرف ها را با دست می شستم اما اکنون ظروف و لباس‌های من با آسیمن تمیزتر، براق‌تر و خوشبوتر می‌شوند حتی من به دوستان و آشنایانم هم پیشنهاد دادم که از ژل ماشین ظرفشویی و شوینده ماشین لباسشویی آسیمن استفاده کنند و خودشان تفاوت را ببینند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست