شوینده لباس مناسب پوست کودکان

دسته بندی محتوا

مایع لباسشویی مخصوص کودکان

کودکان و نوزادان دارای پوست حساسی بوده و از آنجایی که لباس‌ها به طور مستقیم با پوست آن‌ها در ارتباط است، باید هنگام خرید ماده شوینده مناسب، دقت زیادی صرف شود. مواد شوینده برای کودک باید تا حد امکان ملایم و عاری از مواد شیمیایی بوده و همچنان توانایی از بین بردن لکه‌های سرسخت را داشته باشند.

چرا نباید لباس های کودک را با پودر لباسشویی معمولی و امثال آن بشویید؟

کودکان و نوزادان نیازی به نرم کننده یا سفید کننده در لباس‌های خود ندارند زیرا این مواد همیشه بقایایی در لباس باقی می‌گذارند که می‌توانند از طریق پوست جذب بدن کودک شوند. کودکان و نوزادان اغلب لباس‌های خود را می‌مکند که به این ترتیب مواد شوینده یا نرم کننده پارچه وارد بدن آن‌ها می‌شود. برخی از مواد بکار رفته در شوینده‌ها مشکوک به تحریک یا حتی ایجاد آلرژی هستند؛ به همین دلیل  هنگام خرید ماده شوینده مناسب کودکان، مطمئن شوید که برای افراد مبتلا به آلرژی یا نوزادان مناسب بوده و تا حد امکان هیچ ماده اضافی در ترکیب آن وجود ندارد. رایحه‌های شدید موجود در شوینده‌‌های بهداشتی برای کودکان مناسب نبوده و می‌توانند برایشان ازار دهنده باشد.

شوینده مناسب برای لباس کودکان

همانطور که اشاره شد شوینده لباس امری است که باید وقت و دقت زیادی صرف انتخاب آن کنید تا باعث بروز مشکلات پوستی برای کودکان نشود. اغلب توصیه می‌شود که بهترین شوینده برای کودکان، مایع لباسشویی است که هیچ گونه رایحه و بویی ندارند. علاوه بر آن شوینده‌هایی که به شکل مایع تولید می‌شوند، نسبت به انواع دیگر شوینده برتری بیشتری داشته و برای لباس کودکان مناسب هستند. در این بین مایع لباسشویی آسیمن هیچ گونه حساسیتی برای پوست ایجاد نمی کند و برای کودکان نیز مناسب است.

برای مشاهده محصولات شوینده آسیمن مناسب کودکان اینجا کلیک کنید.

چگونه لباس‌های کودک را به درستی بشوییم؟

  • لباس های نو را بشویید

همیشه باید لباس جدید را قبل از پوشیدن بشویید زیرا ممکن است حاوی موادی باشد که از مراحل تولید بر جای مانده است. پس از خرید لباس، آن را یک بار شست و شو داده و سپس به تن کودک خود کنید.

  • دمای مناسبی برای آب در نظر بگیرید.

در کنار شوینده، دمای آب هم می‌تواند نقش پر رنگی در تمیز کردن لباس کودکان داشته باشد. قرار دادن دمای اب در 50 الی 60 درجه سانتی گراد، انتخاب مناسبی خواهد بود اما به طور کلی دمای مناسب روی برچسب ذکر شده که بسته به آن، می‌توانید حرارت اب را تنظیم کنید.

  • لکه روی لباس را بدون مواد شیمیایی پاک کنید.

نباید لکه‌های لباس کودک را با کمک محصولات شیمیایی پاک کنید زیرا این موضوع می‌تواند برای پوست مضر باشد. بهترین راه این است که از صابون برای تمیز کردن لکه‌ها استفاده کنید. ابتدا محل لک را خیس کرده و سپس با صابون آن را تمیز کنید.

مایع لباسشویی مخصوص کودکان

درمان‌های خانگی زیر می‌توانند به رفع لکه‌های روی لباس نوزاد کمک کنند:

  • بلافاصله پس از ریختن شیر بر روی لباس، آن را با آب بشویید و در صورتی که لکه از بین نرفت، از صابون هم استفاده کنید.
  • لکه‌های سبزیجات را با آب لیمو، اسانس سرکه یا صابون تمیز کنید.
  • لکه‌های اسفناج را با یک سیب زمینی خام از بین ببرید.
  • برای لک‌های مدفوع از پاک کننده انزیمی کمک بگیرید.
  • برای شستن لک ادرار از روشی مشابه شیر استفاده کرده و سعی کنید با آب و صابون آن را تمیز کنید تا لکه زرد رنگی بر روی لباس بر جای نماند.
  • برای خشک کردن لباس‌ها بهترین راه قرار دادن آن‌ها در معرض نور خورشید است.

مشاهده محصول: ژل ماشین ظرفشویی

سخن پایانی

برای خرید شوینده مناسب لباس کودک حتما از شوینده‌هایی استفاده کنید که هیچ رایحه و بویی نداشته و ماده شیمیایی در ترکیب آن وجود ندارد. اگر فرزند شما به یک شوینده خاص حساسیت نشان داد، با پزشک مشورت کرده و با تایید ایشان از یک شوینده مناسب کمک بگیرید. برای اثر بخشی بهتر شوینده، دمای آب را با دمای درج شده بر روی برچسب مقایسه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست