نحوه استفاده از نرم کننده لباس در ماشین لباسشویی

دسته بندی محتوا

یکی از مواد شوینده محبوب در ماشین‌های لباسشویی، نرم کننده است. نرم کننده‌ها در طول فرآیند شستشو و در کنار مایع لباسشویی استفاده شده تا از زبر و خشک شدن لباس جلوگیری کنند. نرم کننده‌ها از محبوبیت روزافزونی برخوردار بوده و اغلب توسط مصرف کنندگانی که فقط ماشین لباسشویی داشته اما خشک کن ندارند، استفاده می‌شوند.

این افراد به این نتیجه می‌رسند که لباس‌ها هنگام خشک شدن در هوای بیرون زبر شده و در نتیجه روی پوست حس ناخوشایندی ایجاد می‌کنند، این پدیده به دلیل تشکیل پیوندهای هیدروژنی الکترواستاتیک بین الیاف لباس است. مواد تشکیل دهنده یک نرم کننده روی این فرآیند تأثیر گذاشته و با ضعیف کردن پیوند، باعث نرمی لباس‌ها می‌شود. علاوه بر این شستن مکرر لباس به این معنی است که الیاف لباس دیگر مانند روزهای اول احساس نرمی ندارند، برای حل این مشکل نرم کننده‌های پارچه معرفی شدند که برگشت نرمی اولیه پارچه را تضمین می‌کنند.

استفاده از نرم کننده پارچه چه مزایایی دارد؟

  • باعث نرمی لباس و ایجاد حس خوب در پوست می‌شود.
  • باعث خشک شدن سریع‌تر لباس‌ها می‌شود زیرا آب بیشتری در طول فرآیند شستشو آزاد شده و در نتیجه آب کمتری پس از چرخه شستشو باقی می‌ماند.
  • فرآیند اتو کردن را تسهیل می‌کند زیرا الیاف لباس از قبل صاف شده است.
  • نرم کننده به عنوان محافظی برای الیاف عمل کرده و باعث افزایش طول عمر لباس می‌شود.
  • در مقابل جذب کثیفی جدید مقاومت می‌کند.

نکته مهم: مایع لباسشویی آسیمن با استفاده از فرمولاسیون پیشرفته موفق به ارائه محصولی شده که مناسب برای انواع لباس های رنگی، سفید و مشکی بوده، به دلیل غلظت بالا، ضریب مصرف بسیار بالایی داشته، به دلیل نداشتن انزیم برای لباس های حساس کودکان نیز مناسب است. همچنین این محصول نرم کننده لباس را نیز با خود به همراه دارد تا شما را از مصرف چند محصول بی نیاز کند.

برای مشاهده انواع مایع ماشین لباسشویی آسیمن اینجا کلیک کنید.

چگونه از نرم کننده در ماشین لباسشویی استفاده کنم؟

نرم کننده پارچه اغلب زمانی استفاده می‌شود که فرآیند شستشو تقریباً کامل شده باشد؛ در نتیجه نباید نرم کننده را همزمان با پودر لباسشویی در ماشین لباسشویی قرار دهید. البته این نکته برای ماشین لباسشویی نیمه اتوماتیک اعمال می‌شود زیرا در ماشین تمام اتوماتیک، نرم کننده پارچه به طور خودکار به آخرین مرحله شستشو اضافه شده و نرمی پارچه را تضمین می‌کند.

محفظه ماشین لباسشویی معمولا به سه قسمت کوچک تقسیم شده و محفظه سمت راست اغلب برای نرم کننده پارچه (softener) استفاده می شود. برای جلوگیری از سردرگمی، این بخش با یک نماد، به عنوان مثال یک ستاره مشخص شده است تا مصرف کننده به راحتی بتواند جای درست آن را تشخیص دهد. در صورتی که هیچ علامتی بر روی آن وجود نداشت، باید از دفترچه راهنما کمک بگیرید.

برخی از مدل‌های ماشین لباسشویی دارای محفظه پاک کننده نیستند، در نتیجه شما باید زمان به اتمام رسیدن شست و شو را تخمین کرده و در موقعیت مناسب نرم کننده را به لباس‌ها اضافه کنید. برای استفاده حداکثری از عملکرد نرم کننده لباس، نباید بیش از ظرفیت ماشین در آن لباس قرار دهید.

اگر لباس‌های خود را با دست می‌شویید، نرم کننده لباس نیز باید در آخرین چرخه آبکشی استفاده شود اما حتماً توجه داشته باشید که نرم‌کننده باید همیشه از قبل در ظرفی با آب ریخته شود؛ دلیل این امر این است که نرم کننده پارچه به دلیل داشتن مواد فعال باید ابتدا با آب رقیق شده و سپس استفاده شود. در صورتی که نرم کننده را مستقیما روی پارچه بریزید، ممکن است لکه‌های ناخوشایندی بر روی آن مشاهده کنید. پس از خیس کردن نرم کننده، می‌توانید لباس‌های شسته شده را در ظرف قرار داده و بگذارید حدود پنج دقیقه خیس بخورد؛ پس از آن می‌توان لباس‌های شسته شده را خارج کرد.

چگونه مقدار مناسب نرم کننده را تشخیص دهم؟

برای اندازه گیری مقدار صحیح نرم کننده معمولا فقط باید به برچسب روی محصول دقت کنید. بر روی نرم کننده‌ها اطلاعات کاملی درج شده است که با توجه به تعداد لباس‌ها می‌توانید دوز مناسبی را به ماشین لباسشویی اضافه کنید. به عنوان یک قاعده کلی، پر کردن حدود نیمی از محفظه برای یک بار شستشو کافی است. نرم کننده پارچه معمولا به صورت مایع ارائه می‌شود بنابراین می‌توانید محفظه را بسیار راحت پر کنید. به هیچ عنوان نباید از مقدار درج شده بر روی راهنما عبور کرد زیرا از یک طرف به ماشین لباسشویی و از طرف دیگر به لباس آسیب وارد می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست